When I woke up, I want to see her face again and again and again.

   
Semester lepas Ben ajak aku teman dia balik kampung kami, utara UK. Aku on ja, tak kisah, janji dia support semua. Kami bertolak malam, baru adventure kan? Dah jadi peneman tu, untuk mengelak kot-kot terserempak Kak Limah kat tepi jalan, aku bersembang la dengan si Ben ni. Actually aku nak tau relationship status dia. Syok kacau kawan-kawan yang baru first time bercomolot-cinta ni.

"Ben, dengar cerita dah ada gadis baru, betoi ka?" Aku saja pancing dia.

"Mana ada. Kawan ja la." Ben jawab, mata dok terbeliak tengok jalan.

"Eleh. Banyak la sangat kawan tu. Sapa nama dia?" Aku pancing lagi.

"Liza."

"Cey, nama artis dah tu. Comey tak?"

"Ha... mau tau a..."

"Pakai tudung?"

"Ha ah."

"Dah declare?"

"Aaa... Dak lagi."

"La... nak bagi aku adjust dulu ka?"

"Ceh. Tak dak pasai. Sebenarnya... ada masalah sikit la..."

"Masalah pa tu?"

"Dia dok terikat lagi dengan bf lama dia."

"Depa dah break?"

"Dah. Lama dah."

"Dah tu. Buat kalut boleh. Hang adjust ja dia. Ajak kapel terus."

"Aku tak reti la Aspa."

"Pulak. Pernah keluar date dengan dia?"

"Pernah. Dua kali dah."

"Hampa buat pa time date tu?"

"Makan-makan... Tengok wayang... Jalan-jalan..."

"Ler. Tu ja?"

"Ha la. Hang nak aku buat pa?"

"Ben. Aku bagitau rahsia ni. Petua supaya gadis idaman takkan tinggalkan hang."

"Ha. Camana tu?"

"Date pertama, biasa la mula-mula kan. Bersuai-kenal la dulu dengan dia. Buat sesi ice breaking. Date kedua, hang kena pegang tangan dia. Jangan jadi pengecut sangat. And then, date kali ketiga, yang ini, hang kena betul-betul all out."

"Apadia tu Aspa?"

"Hang comolot dia."

No comments: